Monday, May 3, 2010

diam, sepi, membisu......

salam..... ya Allah.. diam-tak diam dah lama aku meninggalkan ruang sosial ku yang satu ni.... lebih memberi tumpuan kepada ruang sosial yang semakin mendapat tempat semua masyarakat etnik dan di sana jua telah ku post dua tulisan ku... santai tapi meresap.... (he..he.. angkat bakul....)
dengan tajuk post ini, teringat aku akan zaman menjadi junior, asal bernama junior je, mesti ade je minggu orientasi... mula la saat tu kena buat persembahan solo la, berkumpulan dan macam-macam la....
ini la saat yang ku kureng sikit... jadi nak nampak senang, persembahan nyanyian la ape lagi.... ku sedar suara ku ini sedap sikit dari suara yang memanggil hujan... namun inilah cara untuk menyelamatkan diri....
setelah beberapa kali melalui zaman bergelar junior, di suatu hari di atas pentas, dengan gaya persembahan solo, tetiba idea spontan ku berkata..." saya akan menyampaikan dua buah lagu.... Wah..wah...wah .. 2 buah lagu lagi... ini betul2 ke? monolog dengan diri sendiri.... lagu yang pertama ialah sepi dan seterusnya biarkan aku pergi.... setelah mendapat tepukan yang agak-agak gemuruh...dalam seminit dua aku berdiri atas pentas lantas ku terus turun dari "stage"..... yes... berjaya jua akhirnya aku melepaskan diri..... ku biarkan para senior ku terkebil-kebil.... inilah kisah zaman budak-budak..........

Nilai: kekadang diam itu perlu.... dan TAK SEMESTINYA DIAM ITU TANDA SETUJU....

No comments:

Post a Comment